donderdag 2 juli 2020

Liefde is geen geheim


Ik had afgelopen week een heel mooi gesprek met iemand. Een gesprek wat mij veel inspiratie heeft gegeven om het volgende met u te delen...Ik begin met een vraag wat tijdens het gesprek gesteld werd aan mij en vervolgens een stukje van mijn antwoord.

Lees het stukje gesprek rustig door en probeer te voelen wat het betekent...Een kort stukje tekst maar de gevolgen van keuzes maken (wat wij als mens constant doen) zijn enorm op ons leven, samenleving en wereld!


 "Maar hoe kan liefde het geheim zijn?" 

" Maar liefde is geen geheim; liefde is! Liefde dat ben je als je er voor kiest. En als jij je er voor openstelt dan straal je het uit en zullen mensen dat ervaren...Sommige mensen rennen dan hard bij je weg en andere vinden het prettig en blijven... Liefde is dus geen geheim; het is een vorm van 'zijn', net als haat. Het is een keuze bewust of onbewust om in een staat van 'zijn' te verkeren".

Ik hoop met het delen van dit stukje gesprek, u te inspireren en bewust te maken van het feit dat alles draait om hoe wij onze eigen wereld creƫren en beleven. Wij hebben er allemaal invloed op. Zoals wij ons verhouden tot ons zelf en onze omgeving. Het maakt zeker uit wat u denkt, voelt verwacht en dus ook uitstraalt. Draagt u veel pijn, boosheid, angst in u? Dan zal uw vanuit deze "lading" ook uw belevingen hebben. Puur omdat u in het actieve moment bent wie u bent. Of u nu vanuit angst, boosheid of angst bepaalde keuzes maakt het zij bewust, het zij onbewust; wat u van binnen draagt zal u 'zijn'.

Op het moment dat wij vanuit Liefde, onze negatieve lading kunnen loslaten zal er in het actieve moment ruimte ontstaan om dat vanuit vertrouwen en een innerlijke vrijheid ons leven veel meer naar behoefte in te vullen. 


Sandra Groot


Heeft u opmerkingen of vragen,
laat het mij weten!
Of kijk voor meer informatie op:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten